Siirry pääsisältöön

#Mi­nun­Ku­va­ni -kampanja

Minun kuvani -kampanja rohkaisee kertomaan, mitä so­me­ku­vis­sa on.

Sokeiden viikolla 13.-20.11. mennään joukolla someen! Minun kuvani -kampanjassa tehdään sosiaalisen median kuvien kuvailusta tunnetumpaa. 

Sosiaalinen media on tärkeä viestintäkanava myös näkövammaisille. Suuri osa somekuvista jää kuitenkin näkövammaiselle arvailujen varaan. Kysymys on saavutettavuudesta ja yhdenvertaisuudesta, joka on somessa helppo toteuttaa lisäämällä kuviin vaihtoehtoinen teksti eli alt-teksti.

Olemme haastaneet alueemme toimijoita mukaan kampanjaan. Haasteeseen vastanneiden kuva ja kuvailu julkaistaan yhdistyksemme Facebook-sivuilla. 

Seuraa kampanjaamme Facebookissa- Ulkoinen linkki.

Valtakunnallinen kampanja

Näkövammaisten liitto koordinoi kampanjaa ja sitä toteuttavat kanssamme Förbundet Finlands Svenska Synskadade- Ulkoinen linkkiSAMS- Ulkoinen linkkiKynnys- Ulkoinen linkki ja Invalidiliitto- Ulkoinen linkki.

Kampanjan keulakuvana on kuusi tunnettua suomalaista, jotka kuvailevat itsensä somessa julkaistavissa videoissa. Somekäyttäjät saavat tietää, mitä artisti Seksikäs-Suklaa, pääsihteeri, kirjailija Rosa Meriläinen, näyttelijä Alma Pöysti, pyörätuolikelaaja, paralympiamitalisti Henry Manni, somevaikuttaja Mona Bling ja Helsingin ex-apulaiskaupunginjohtaja ja Twitter-vaikuttaja Pekka Sauri kertovat omasta ulkonäöstään.

Seuraa kampanjaa Näkövammaisten liiton somekanavissa: Instagram- Ulkoinen linkki, Facebook- Ulkoinen linkki ja Twitter- Ulkoinen linkki.

Ohjeet alt-tekstin lisäämiseksi

Vinkit alt-tekstin sisältöön ja ohjeet, kuinka alt-teksti lisätään Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa, löydät Minun kuvani -kampanjasivuilta.- Ulkoinen linkki